Markalaşma

Markalaşma Nedir?

Markanıza bir kimlik yaratmanın ve bu kimlikle geniş kitlelere en etkili şekilde hitap etmenin anahtarı olan markalaşma, pek çok adımı beraberinde getirir. Firmanızın ya da şirketinizin pazarda yerini alması ve bir değere sahip olması için oldukça önemli olan markalaşma; şirketinizin logosunu, web sitedeki renklerini, sloganını, reklam çalışmalarını, misyonunu, vizyonunu ve çok daha fazlasını kapsar.

Marka yaratırken şirketinizi en iyi ifade edecek logoyu seçtiğinizde, web sitenizi hedef kitlenizin dinamiklerine göre tasarladığınızda, sloganınızı ve tüm pazarlama iletişiminizi markanıza uygun bir dille aktardığınızda ve şirketinizin hedeflerini ve amaçlarını karşı tarafa geçirdiğinizde markalaşma adına önemli adımlar atmış olacaksınız.

Şirketinizin herkes tarafından bilinen bir marka olmasındaki etkili güçlerden biri olan markalaşma süreci, başarılı bir marka yaratmanın en temel koşulları arasında yerini alır. Öyle ki, kurumsal bir kimlik elde etmek, elde ettiğiniz kimlikle belirlediğiniz kitleye ulaşmak ve sonucunda satış ile birlikte marka sadakati oluşturmak için markalaşma kavramına önem verilmesi ve en doğru stratejilerle tüm aşamalarının uygulanması gerekir. 

Markalaşma Şirketler İçin Neden Önemlidir?

Markalaşma, sektörde bırakacağınız bir ayak izi gibidir. Bu noktada ayak izinizin kalıcı ve rakipleriniz arasından kolaylıkla ayırt edilebilir olması için markanızın kendi markalaşma hikayesine sahip olması gerekir. Bunun için sağlam bir markalaşma çalışması yaparak şirketinizin marka bilinirliği artırabilir, diğer markalarla olan rekabetinde marka kimliğiniz ile öne çıkabilir ve potansiyel kitlenizi markanızın sunduğu iletişim becerileri ile etkileyerek satışlarınızda ivmeyi çok daha yukarı çıkarabilirsiniz.

Markalaşma, şirketinizin global pazarda da sağlam bir konumda olmasının kapısını açar. Bugün pek çok küçük ölçekli firma etkili bir markalaşma süreci ile adını tüm dünyaya duyurmayı başarmış ve kendi sektöründe kalıcı bir yer elde etmiştir. Şirketinizin küresel çapta marka değeri kazanması için markalaşma tüm şirketler için epey önemli bir süreçtir. 

Global Markalar Ülkeleri Nasıl Etkiler?

Günümüzde pek çok kişi, satın alma kararında global markalara yönelir. Bir telefon ya da bilgisayar satın almaya karar verdiğimizde neredeyse hepimizin aklına teknoloji devi global markalar gelir. Eğer yeni bir araba satın alacaksak sektörde adını duyurmuş, kitlelerin güvenini kazanmış ve başarılı bir marka olmayı başarmış firmaları tercih ederiz. Zira bu konuda global markaların yaratmış olduğu marka sadakatinin ve marka algısının payı büyüktür.

Global markalar, küresel çapta ülkelerin tüketim alışkanlıklarına yön verme konusunda tahmin edilenden daha başarılıdır. Öyle ki firmanın sahip olduğu marka değeri, tüm dünyada satış yapması için yeterlidir. Bu durum ise yerel ve küçük markaların satış oranlarını düşürür ve piyasada yer edinmesini zorlaştırır.

Küçük ve büyümekte olan şirketlerin global markalar arasında yerini alabilmesi ve satış konusunda onlara rakip çıkabilmesi için markalaşma sürecinde doğru adımları atması gereklidir. İşte tam bu noktada Turquality devreye girerek markalaşma konusunda sizlere aradığınız desteği sunacaktır. 

Turquality’e katılım ve markalaşmak için Incenta Danışmanlık firmasından gerekli tüm konular için destek alabilirsiniz. İhracat yapmak ve bir dünya markası olmak gibi bir hedefiniz varsa hemen arayın, bilgi alın.

+90 312 503 77 17

Güncel Yazılar

E-Turquality Bilişimin Yıldızları Programı

E-Turquality Bilişimin Yıldızları Programı E-Turquality Bilişimin Yıldızları Programı E-Turquality Bilişimin Yıldızları Programı kısaca yalnızca ülkemiz tarafından devlet destekli olarak yürütülen...

Markalaşma

Markalaşma Markalaşma Nedir? Markanıza bir kimlik yaratmanın ve bu kimlikle geniş kitlelere en etkili şekilde hitap etmenin anahtarı olan markalaşma,...

Turquality Destekleri

Turquality Destekleri Turquality Destekleri TURQUALITY®, ülkemizin rekabet avantajını elinde bulundurduğu ve markalaşma potansiyeli olan ürün gruplarına sahip firmalarımızın, üretimlerinden pazarlamalarına,...